Wat gebeurt er met jouw data?
Simpel gezegd is Business Intelligence niets anders dan het verzamelen van data en deze omzetten in bruikbare informatie voor jouw organisatie. Je hebt ongetwijfeld dagelijks te maken met gegevensstromen die vanuit verschillende facetten van je bedrijf binnenkomen. Denk bijvoorbeeld aan klantgegevens, verkoopaantallen en –momenten, salesrapporten en telefoongegevens. Als je deze gegevens niet stroomlijnt, verzamelt, classificeert en verwerkt, blijft het hier ook bij: bij een stapel data waar weinig conclusies uit kunnen worden getrokken. Business Intelligence-tools stellen je daarentegen in staat om van al deze data hapklare brokken informatie te maken, waar je verdere beslissingen in je bedrijfsvoering op kunt baseren.
Betere onderbouwing
Laten we de retail als voorbeeld nemen. Het is eigenlijk vrij simpel, want ga maar na: wat zou een winkelier zijn zonder actuele informatie over het koopgedrag van zijn of haar klanten? Hoe kan men anders zo efficiënt mogelijk bevoorraden? Of je nu in de retail zit of niet, een helder inzicht in jouw bedrijfsresultaten creëert een meer solide basis om op een slimmere, en beter geïnformeerde manier beslissingen te nemen.
Blik op de toekomst
Wie beter geïnformeerd beslissingen maakt, kan realistischer doelen stellen en de te nemen stappen om daar te komen beter onderbouwen. Data staat niet langer gefragmenteerd in verschillende systemen zoals je ERP en CRM, maar gebundeld in een dashboard. Dit dashboard kan gedeeld worden met collega’s, maar ook met stakeholders, zodat iedereen ziet waar de organisatie mee bezig is en waar jullie heen gaan in de toekomst. Alle neuzen dezelfde kant op richting hetzelfde doel.
Al met al zijn de voordelen van Business Intelligence evident en allemaal terug te leiden op bovengenoemde twee aspecten. Betere besluitvorming en efficiënte, realistische doelen, zorgen voor een kostenefficiëntere bedrijfsvoering met een hogere productiviteit.
Andere vragen? Neem gerust contact met ons op, dan helpen we je graag verder.